Français
English

Certificate in English-Spanish/Spanish-English Translation (Certificat en traduction anglais-espagnol/espagnol-anglais)

Certificat en traduction anglais-espagnol/espagnol-anglais (Certificate in English-Spanish/Spanish-English Translation)

Glendon CollegeGlendon College

Location:215 York Hall, Tel.: 416-487-6777
Coordinator, Certificate in Spanish-English/English-Spanish Translation:M. C. Guzmán
Associate Professor:M. C. Guzmán

The Department of Hispanic Studies offers a Certificate in English-Spanish/Spanish-English Translation.

Admissions Requirements

Applicants to the certificate must successfully complete an entrance exam before engaging in their course of study.

Applicants to the certificate must (a) have completed, by September, a minimum of one year of university or equivalent including GL/SP 3000 6.00 (formerly GL/SP 2610 6.00) (see Glendon, Hispanic Studies Department section) or AP/SP 3000 6.00 (see Faculty of Liberal Arts and Professional Studies, Department of Languages, Literatures and Linguistics) or the equivalent; and (b) present a 5.00 (C+) average to be eligible for admission.

Internal applicants (i.e. students currently enrolled in a BA program at York University) who will not graduate prior to entering into the certificate program must be eligible to proceed in an Honours BA program in combination with the certificate.

External applicants must meet the Glendon/York University admission requirements and must be enrolled in a BA program in combination with the certificate.

Applicants, who will have completed or who have already completed a BA at York University or at another university before entering the certificate program, will be admitted as direct entry candidates, provided all other certificate entry requirements are met.

Program Requirements

Students are required to take 30 credits, including the following mandatory courses:

  • GL/TRAN 2280 3.00 – Documentación y Terminología
  • GL/SP 3300 6.00 – Spanish Literature and Civilization or GL/SP 3400 6.00 – Spanish-American Literature, Culture and Society, from the Pre-Colonial Period to the Present
  • GL/SP 3545 3.00 – An Introduction to Spanish/English Translation: Practice and Analysis
  • GL/SP 3550 3.00 – Comparative Stylistics for Spanish-English Translation
  • GL/TRAN 3270 3.00 – Theory in Translation/Teoría de la traducción
  • GL/SP 4910 3.00 (cross-listed to: GL/TRAN 4910 3.00) – Methodology of Spanish-English Translation 1
  • GL/SP 4915 3.00 (cross-listed to: GL/TRAN 4915 3.00) – Specialized Spanish-English Translation: Literary and Humanistic
  • GL/SP 4920 3.00 (cross-listed to: GL/TRAN 4920 3.00) – Methodology of Spanish-English / English-Spanish Translation 2

Students must take an additional 3 credits of a writing-intensive course involving one or two of their working languages (options among SP, EN, ENSL, and TRAN, can be considered; individual course-choice should be approved by the Certificate coordinator and the program involved).

Note: courses must be taken in the order shown. Students must already have completed GL/SP 3000 6.00 (formerly GL/SP 2610 6.00) or AP/SP 3000 6.00 or equivalent before admission into the program.

To receive the certificate, students must achieve a minimum grade of C in each course with a minimum cumulative average of 5.00 (C+).

Bureau :215 Pavillon York, tél. : 416-487-6777
Coordinatrice du Certificat en traduction espagnol-anglais/anglais-espagnol :M. C. Guzmán
Professeurs agrégés :M. C. Guzmán

Le Département d'Études hispaniques offre le Certificat en traduction anglais-espagnol/espagnol-anglais.

Exigences d'Admission

Les candidats doivent réussir un examen d'entrée avant de s'inscrire dans le programme.

Les candidats doivent (a) avoir terminé au moins une année d'études universitaires (ou l'équivalant), incluant GL/SP 3000 6.00 (Glendon, Département d'Études hispaniques; auparavant GL/SP 2610 6.00) ou AP/SP 3000 6.00 (Faculty of Liberal Arts and Professional Studies, Department of Languages, Literatures and Linguistics) ou l'équivalent, et (b) avoir une moyenne de 5.00 (C+).

Les candidats internes (d'étudiants actuellement inscrits dans un programme de BA à l'Université York), qui n'ont pas encore terminé leurs études avant s'inscrire dans le programme de certificat, et doivent aussi remplir les conditions exigées pour suivre un programme de BA spécialisé en même temps que le programme de certificat.

Les candidats externes doivent remplir les conditions générales d'admission de le Collège universitaire Glendon et l'Université York, et doivent être s'inscrire dans un programme de BA qu'ils suivront en même temps que le programme de certificat.

Les candidats externes qui ont terminé un BA à l'Université York ou dans une autre université seront admis directement dans le programme de certificat à condition de remplir toutes les autres exigences d'admission du certificat.

Exigences du Programme

Les étudiants doivent prendre 30 crédits, y compris les suivants cours obligatoires :

  • GL/TRAN 2280 3.00 – Documentación y Terminología
  • GL/SP 3300 6.00 – Spanish Literature and Civilization ou GL/SP 3400 6.00 – Spanish-American Literature, Culture and Society, from the Pre-Colonial Period to the Present
  • GL/SP 3545 3.00 – An Introduction to Spanish/English Translation: Practice and Analysis
  • GL/SP 3550 3.00 – Comparative Stylistics for Spanish-English Translation
  • GL/TRAN 3270 3.00 – Theory in Translation/Teoría de la traducción
  • GL/SP 4910 3.00 (coinscrit avec : GL/TRAN 4910 3.00) – Methodology of Spanish-English Translation 1
  • GL/SP 4915 3.00 (coinscrit avec : GL/TRAN 4915 3.00) – Specialized Spanish-English Translation: Literary and Humanistic
  • GL/SP 4920 3.00 (coinscrit avec : GL/TRAN 4920 3.00) – Methodology of Spanish-English / English-Spanish Translation 2

Les étudiants doivent compléter 3.0 crédits supplémentaires d'un cours dont l'écriture est une composante essentielle et qui implique l'une de leurs deux langues de travail (plusieurs possibilités s'offrent parmi SP, EN, ENSL et TRAN. La possibilité de faire un cours individuel doit être approuvé par le coordonnateur du Certificat et le programme impliqué).

Remarque : Les cours doivent être pris dans l'ordre indiqué. Les étudiants doivent avoir complété GL/SP 3000 6.00 (auparavant GL/SP 2610 6.00) ou AP/SP 3000 6.00 ou l'équivalent avant d'être admis au programme.

Une note minimale de C dans chaque cours et une moyenne cumulative minimale de 5.00 (C+) sont requises pour l'obtention du Certificat.

Le Département d'Études hispaniques offre le Certificat en traduction anglais-espagnol/espagnol-anglais.

  • Academic Standing Requirements for Visiting Students
  • Glendon College
  • Part-time Studies

Academic Standing Requirements for Visiting Students

Individuals who wish to enrol in undergraduate credit courses, but who do not intend to complete a degree or a certificate may be admitted to York as a visiting student. There are three categories of visiting students:

  1. those who hold an undergraduate degree (three-year bachelor’s degree minimum) from an accredited university/university-level institution;
  2. those who do not hold an undergraduate degree but wish to enrol in York courses to fulfill the academic, upgrading or professional development requirements of a professional designation;
  3. those who are currently attending another recognized university and wish to take York courses on a letter of permission issued by their home institution.

Grade Point Average (GPA) Requirement

Students in categories a) and b) whose overall cumulative grade point average (OCGPA) falls below 4.00 on at least 24 credits attempted will not be allowed to enrol in any subsequent session as visiting students. Students who are not permitted to re-enrol must apply for re-admission through the Admissions Office.

Note: repeated course legislation does not apply to visiting students but only to academic degrees and certificates. Therefore, all courses attempted or taken will count in the OCGPA.

Credit Limits

Students in category b) who have maintained an OCGPA of 4.00 throughout their studies and who have completed 30 credits will not be allowed to enrol in subsequent sessions and must either reactivate to proceed as visiting students or may choose to apply for admission to a degree or certificate program.

Glendon College

Glendon is York's midtown bilingual campus. It is the only institution in southern Ontario where university programs are offered in both French and English. Glendon offers an ideal environment for pursuing undergraduate studies. Situated in a park-like setting, bordering the glen of the Don River Valley, the Glendon campus is an oasis of peace and beauty. With a small, close-knit community and an excellent student/teacher ratio Glendon students are extremely well-supported in the classroom and outside of their studies.

Glendon is proud of its quality programs that prepare students for interesting careers in fields as diverse as business, commerce, finance, public administration, diplomacy, education, communications, translation, health care and the environment. Glendon offers 19 programs leading to a Bachelor of Arts degree, Bachelor of Science degree, and two professional programs (Bachelor of Education and Bachelor of Arts in Translation). In addition, Glendon is home to Masters degrees in Translation, Études françaises, and Public and International Affairs. Courses required for the BBA, MBA and law school programs are offered at Glendon.

Glendon is set in an international and bilingual environment. Students, professors and staff hail from over 100 countries and value the opportunity to study, live and work in English and French – and other languages. Students build their language skills while earning their degree. Students at all levels in their second language are welcome, and all students will study in both languages in order to meet the bilingual requirement for graduation. Students can choose second language courses based upon their level of proficiency and their linguistic goals.The language skills students hone at Glendon provide a definite advantage in the workplace.

Glendon offers students the best of both worlds: a small campus of 2,700 students in the heart of Toronto, Canada’s 3rd largest University. Glendon’s close-knit community and small class sizes allow for direct and ready access to professors, fellow students and support services. Glendon students have the opportunity to study abroad, in their third year of an Honours program, at French-Canadian universities or partner universities around the world. Glendon has negotiated formal exchange agreements with 17 partners. Glendon students may also participate in the York University exchange program, which include agreements with more than 250 institutions in countries such as Mexico, Sweden, Israel, Japan and Hong Kong. An extensive international exchange program, internships, mentorships, conferences and high-profile guest speakers offer students the chance to combine their studies with practical, real world experience.

At Glendon, students may study part time or full time, primarily during the day. Students who are interested in education may coregister with the Faculty of Education to complete concurrent degrees in arts or science and education. Glendon houses the Faculty of Education of the University of Ottawa and students from the centre-south-west region may now be registered at the University of Ottawa and attend their Consecutive BEd program on the Glendon campus.

Student life at Glendon is full of extracurricular activities organized by and for students on campus. These include events such as Theatre Glendon productions, the winter carnival, the musical ensemble, poetry nights, and much more. Students come from all parts of the world to benefit from Glendon’s academic excellence, reputation and bilingual culture, and in turn offer cultural richness and different viewpoints that have become a trademark of the Glendon experience.

Part-time Studies

Part-time studies may be convenient for students who wish to combine University work with employment or personal commitments. It may also provide a stepping stone to full-time studies for students who have been away from formal education for a few years and wish to reintegrate slowly into full-time studies.

About 10 percent of Glendon students are pursuing their degrees on a part-time basis, taking from three to six credits per term. They enjoy the same privileges and freedoms as full-time students in terms of course choice, accessibility of resources and participation in campus life, and are subject to the same regulations.

  • Au sujet de
  • Collège universitaire Glendon
  • Études à temps partiel
  • Exigences académiques pour étudiants libres

Au sujet de

Principal :À annoncer, 220 Manoir Glendon, 416-487-6727
Vice-principal aux affaires académiques :À annoncer, 220 Manoir Glendon, 416-487-6727
Vice-principal à la recherche et aux études supérieures :À annoncer, 220 Manoir Glendon, 416-487-6727

N.B. : dans le texte de cet annuaire, sauf indication contraire, la forme générique au masculin désigne également les femmes et les hommes.

Collège universitaire Glendon

Le Collège universitaire Glendon est la faculté bilingue de l’Université York située au cœur de Toronto. C’est le seul établissement universitaire du sud de l’Ontario à offrir des programmes à la fois en anglais et en français. De plus, l’environnement de Glendon convient parfaitement à la poursuite d’études de premier cycle. Situé sur un escarpement dominant la vallée de la rivière Don, son très beau campus est une véritable oasis de paix. Compte tenu de sa petite taille le rapport professeurs/étudiants y est des plus favorables.

Études à temps partiel

Les études à temps partiel peuvent convenir aux étudiants qui désirent combiner des études universitaires avec un emploi ou des responsabilités d’ordre personnel. Ce genre d’études peut aussi faciliter la transition vers des études à plein temps pour ceux qui ont arrêté leurs études pendant quelques années et souhaitent réintégrer graduellement un programme à plein temps.

Environ dix pour cent des étudiants de Glendon sont inscrits comme étudiants à temps partiel et suivent de 3 à 6 crédits par trimestre. Ils ont droit aux mêmes avantages et privilèges que les étudiants à plein temps en ce qui concerne le choix des cours, l’accès aux ressources et la participation à la vie du campus, et ils sont soumis aux mêmes règlements.

Exigences académiques pour étudiants libres

Les candidats qui souhaitent s’inscrire à des cours à crédit de premier cycle, mais qui n’ont pas l’intention de préparer le crédit en question, peuvent être admis à l’Université York en tant qu’étudiants libres (pour plus de précisions, voir la partie Admissions de cet Annuaire). Il existe trois catégories d’étudiants libres :

  1. ceux qui possèdent un diplôme de premier cycle (au minimum baccalauréat de trois ans) dispensé par une université ou un établissement universitaire agréé ;
  2. ceux et celles qui ne possèdent pas de diplôme de premier cycle mais souhaitent s’inscrire à des cours de l’Université York afin de répondre aux exigences d’une catégorie professionnelle en matière d’études, de recyclage ou de perfectionnement professionnel ;
  3. ceux et celles qui fréquentent actuellement une université reconnue et souhaitent suivre des cours à York avec une lettre de permission délivrée par leur université.

Moyenne cumulative

Les étudiants des catégories a) et b), dont la moyenne cumulative générale tombe en dessous de 4.00 pour au moins 24 crédits préparés, ne pourront pas s’inscrire en tant qu’étudiants libres à une session ultérieure. Les étudiants qui ne sont pas autorisés à se réinscrire doivent faire une nouvelle demande au Bureau des admissions.

Remarque : les règlements concernant les cours redoublés ne s’appliquent pas aux étudiants libres, mais uniquement à ceux qui préparent un diplôme ou un certificat universitaire. Tous les cours suivis, de façon complète ou incomplète, compteront donc dans la moyenne cumulative.

Limites de crédits

Les étudiants de la catégorie b) ayant obtenu une moyenne cumulative de 4.00 durant toutes leurs études et qui ont obtenu 30 crédits ne seront pas autorisés à s’inscrire à des sessions ultérieures et doivent soit réactiver leur dossier pour continuer en tant qu’étudiants libres soit choisir de faire une demande d’admission pour préparer un diplôme ou un certificat.

Principal: TBA, 220 Glendon Hall, 416-487-6727
Associate Principal, Academics: TBA, 220 Glendon Hall, 416-487-6727
Associate Principal, Research & Graduate Studies: TBA, 220 Glendon Hall, 416-487-6727
Director of Academic and Financial Services: TBA, C102 York Hall, 416-487-6715