Français
English

Student Accounts Information

Renseignements sur les comptes des étudiants

Detailed information regarding fees owing to the University for an individual student, including tuition, supplementary fees, residence charges, meal plans and health plan charges, are available online. Statements of balances owing are not routinely mailed to students. Students are responsible for accessing their student account online and reviewing information regarding their balances owing each month.

Information regarding student accounts is available at sfs.yorku.ca/fees/your-student-account.

Methods of Payment

Students pay their fees and other charges (e.g. residence and meal plan) through electronic methods such as Web or telephone banking. Detailed information is available at sfs.yorku.ca/fees/your-student-account.

Outstanding Academic Debts

York University Senate policy stipulates that graduation privileges, enrolment, transcript requests etc. be withheld from any student until all outstanding financial liabilities to the University are settled.

Undergraduate students with an outstanding balance of $75 or more will be blocked from enrolling in courses at the University. In addition, certain sanctions are in place throughout the year such that academic and administrative services are withheld until the liabilities to the University are settled satisfactorily. Detailed information is available at sfs.yorku.ca/fees/your-student-account.

Service Charges

Late charges are calculated monthly on outstanding student account balances. Detailed information is available at sfs.yorku.ca/fees/your-student-account.

Des renseignements détaillés sur les droits dus à l'Université par un étudiant en particulier, y compris les droits de scolarité, les frais supplémentaires, les frais de résidence, les plans-repas et les frais d'assurance-santé sont accessibles en ligne.

Des relevés de solde dû ne sont pas envoyés régulièrement aux étudiants.  Il incombe aux étudiants d'accéder à leur compte en ligne pour vérifier le solde dû chaque mois.

Les renseignements sur les comptes des étudiants se trouvent au sfs.yorku.ca/fees/your-student-account.

Modalités de paiement

Les étudiants acquittent leurs droits et tout autre frais (résidence et plan de repas) par voie électronique, notamment par Internet ou par service bancaire téléphonique. Des renseignements détaillés sont offerts au sfs.yorku.ca/fees/your-student-account.

Dettes universitaires

Les règlements du Sénat de l'Université York stipulent que l'inscription, la remise des diplômes, les relevés de notes etc. seront suspendus pour tout étudiant ayant une dette envers l'Université.

Les étudiants de premier cycle qui ont une dette impayée de 75 $ ou plus ne pourront s'inscrire aux cours à l'université. De plus, certaines sanctions sont prévues tout au long de l'année, de sorte que les services pédagogiques et administratifs peuvent être suspendus jusqu'au règlement satisfaisant d'une dette en cours. Des renseignements détaillés sont offerts au sfs.yorku.ca/fees/your-student-account.

Frais d'administration

Les frais de retard sont calculés mensuellement et portés au solde du compte des étudiants. Des renseignements détaillés sont offerts au sfs.yorku.ca/fees/your-student-account.